CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 21 December 2011

KELAS MINGGU 11 & 12

   ASSALAMUALAIKUM...tugasan saya pada minggu ini adalah presentation skills dan impress.Saya perlu membuat presentation berdasarkan mini research yang telah saya berikan kepada respondens iaitu dalam bentuk borang soal selidik.Saya perlu yang meyiapkan 3 presentation skills iaitu:

  1. presentation google doc
  2. presentation openoffice.org impress
  3. presentation microsoft power point
1) GOOGLE DOC

  • Buka akaun gmail dan klik dekat dokumen.
  • Klik create dan pilih presentation.

  • dalam google doc tidak banyak function yang boleh digunakan
  • Inilah hasil tugasan groups saya.


2) OPENOFFICE.ORG IMPRESS

  • Buka openoffice.org impress
  • klik dekat masterpages,pilih design background.
  • di power point impress kita boleh pilih normal slide/outline/notes/handouts dan slide sorter mengikut kesesuaian untuk kita present nanti..
  • Lengkapkan presentation mengikut tajuk tugasan yang diberikan iaitu berdasarkan hasil kajian yang diperolehi dalam borang soal selidik.
  • Seterusnya,dalam powerpoint impress ini kita juga boleh custom animation.Disini pelbagai jenis animation yang boleh kita masukkan untuk menjadikan slide lebih menarik.



Inilah hasil powerpoint kumpulan kami

















No comments:

Post a Comment