CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 26 October 2011

KELAS MINGGU KE 6

   Sekarang sudah minggu ke 6 saya belajar komputer dalam pendidikan.Semakin hari semakin banyak ilmu pengetahuan yang saya perolehi tentang komputer.Tugasan minggu ini ialah membuat questionner secara on9.Saya dan rakan saya perlu membuat 10 soalan questionner yang berkaitan tajuk kami dalam surveymonkey dan google doc.


  • Langkah: 1


  • Disini saya perlu membuat 10 soalan berkaitan dengan tajuk saya.

                                
                               

  1. *Klik dekat create survey>isikan tajuk soalan anda dan pilih kategori >Klik continue
  2. *Disini anda boleh memilih tema soalan anda > add question >pilih jenis soalan yang anda inginkan > taipkan soalan anda beserta dengan jawapannya sekali
  3. *Save change 
  4. *Anda juga boleh meletakan required soalan iaitu rakan anda wajib menjawab soalan tersebut dan tidak boleh skip.
  5. *Anda juga boleh edit soalan anda jika anda berasa ia tidak sesuai hanya klik edit question.
  6. *Begitulah seterusnya dan anda boleh kongsikan soalan anda dengan rakan yang lain hanya dengan copy link yang dibagi setelah anda selesai membuat soalan.
  • Langkah 2
  • Seterusnya saya perlu membuat soalan yang sama di google doc,seperti gambarajah di bawah:
  1. Anda perlu log in akaun gmail > klik document > klik create-form
  2. Tulis tajuk soalan anda diruang yang disediakan.
  3. Caranya adalah sama dengan membuat soalan di surveymonkey seperti yang saya jelaskan diatas' * ' .



      • Langkah 3
          Setelah selesai membuat soalan,saya perlu berkongsi dengan rakan dari kumpulan lain untuk mendapatkan feedback dan juga saya perlu masukkan link soalan saya ke dalam yahoogroups ge1155>Assingment 5'mini research' >Internet and Computer Security(virus,spam,phishing).


      Langkah terakhir saya ialah print soalan saya sekurang-kurangnya 10 helai untuk dibahagikan kepada pelajar kampus untuk mendapatkan maklumbalas mengenai soalan tersebut.

      Sekian sahaja tugasan saya pada minggu ini..Ikutilah blog saya..komen anda amat diperlukan untuk memperbaiki kelemahan blog saya.




      .
















        No comments:

        Post a Comment